Algemene voorwaarden
BML Studio
1. Algemeen
Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen het
schoonheidsinstituut en een cliënt waarop het schoonheidsinstituut deze voorwaarden van
toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en
schriftelijk is afgeweken.
2. Inspanningen schoonheidsinstituut
Het schoonheidsinstituut zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig
de eisen van goed vakmanschap uitvoeren en op grond van de op dat moment bekende stand der
wetenschap. Het schoonheidsinstituut zal zoveel als redelijkerwijs mogelijk is de cliënt inlichten over
financiële consequenties van de wijziging of aanvulling van de behandeling.
3. Afspraken
De cliënt/contactpersoon moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24
uur voorafgaande aan de afspraak aan het schoonheidsinstituut melden. Indien de cliënt deze
verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag het schoonheidsinstituut 50% honorarium voor de
afgesproken behandeling(en) aan de cliënt berekenen met kleine behandelingen als epileren en
harsen worden in rekening gebracht op basis van de dan geldende verkoopprijs. Bij een
behandeling/intake met korting wordt de gereduceerde prijs in rekening gebracht. Annuleren van
afspraken kan uitsluitend telefonisch of per mail info@bmlstudio.nl
Indien de cliënt meer dan vijf minuten later dan de afgesproken tijd in de salon komt, mag het
schoonheidsinstituut de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele afgesproken
honorarium berekenen. Bij meer dan vijftien minuten later dan de afgesproken tijd in de salon aan
komen kan het schoonheidsinstituut de afspraak annuleren en het gehele afgesproken honorarium
berekenen. Het schoonheidsinstituut moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk aan
de cliënt melden.
4. Betaling
Het schoonheidsinstituut vermeldt prijzen van behandelingen en producten op haar website en
vermeld de standaard prijzen van de producten in de salon mondeling aan de cliënt. De gemelde
prijzen zijn inclusief 21% BTW. Aanbiedingen zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de
voorraad strekt. De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling
en eventuele producten contant of d.m.v. pin te voldoen.
5. Persoonsgegevens & privacy
De cliënt voorziet het schoonheidsinstituut vóór de eerste behandeling van alle gegevens, waarvan
de specialiste aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de cliënt redelijkerwijs
behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen.
Het schoonheidsinstituut neemt de persoonlijke gegevens van de cliënt op in een geautomatiseerd
systeem. Het schoonheidsinstituut behandelt de vertrouwelijke gegevens van de cliënt volgens de
richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Het schoonheidsinstituut zal gegevens van de
cliënt niet verkopen of verhuren aan derden zonder schriftelijke toestemming vooraf van de cliënt.
6. Geheimhouding
De specialiste is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de
cliënt heeft medegedeeld tijdens de behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de
cliënt is meegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De geheimhouding vervalt
indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, de schoonheidsspecialiste
verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
7. Aansprakelijkheid
Het schoonheidsinstituut is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat de
specialiste is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige
informatie over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of
vrijetijdsbesteding. Het schoonheidsinstituut is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of
beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft meegenomen naar de salon.
8. Garantie
Het schoonheidsinstituut geeft de cliënt één week (7 dagen) garantie op de producten. Deze garantie
vervalt indien:
• De cliënt andere producten dan de door de schoonheidsspecialiste geadviseerde producten
heeft gebruikt
• De cliënt de adviezen voor thuisverzorging, zoals aangegeven door de
schoonheidsspecialiste, niet heeft opgevolgd.
• De cliënt het advies om medische hulp te zoeken niet binnen vijf werkdagen heeft
opgevolgd.
• De cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt.
Wanneer de cliënt niet tevreden is over bij het schoonheidsinstituut gekochte producten, geldt geen
geld terug garantie maar kunnen deze geruild worden voor andere producten van het
schoonheidsinstituut doch binnen een week (7 dagen).
9. Beschadiging & diefstal
Het schoonheidsinstituut heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien de cliënt
meubilair, apparatuur of producten beschadigt. Het schoonheidsinstituut meldt diefstal altijd bij de
politie.
10. Klachten
Indien de cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet deze zo spoedig mogelijk,
doch binnen vijf werkdagen na ontdekking schriftelijk gemeld worden aan het
schoonheidsinstituut en de behandelende specialiste. Het schoonheidsinstituut moet de
klager binnen vijf werkdagen adequaat antwoord geven. Indien een klacht gegrond is, zal het
schoonheidsinstituut de behandeling opnieuw verrichten zoals oorspronkelijk overeengekomen.
Indien het schoonheidsinstituut en klager niet tot overeenstemming kunnen komen, kan de klager
het geschil voorleggen aan een geschillencommissie, wetgever of mediator.
11. Behoorlijk gedrag
De cliënt behoort zich in de salon behoorlijk te gedragen volgens algemeen aanvaarde normen.
Indien de cliënt na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft het
schoonheidsinstituut het recht de cliënt de toegang tot de salon te weigeren onder opgaaf van
redenen.
12. Recht
Op elke overeenkomst tussen het schoonheidsinstituut en de cliënt is het Nederlands recht van
toepassing. Ingeval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de
Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend. Van toepassing is steeds de laatst gepubliceerde versie
c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.